1. Home
  2. »
  3. VCP
  4. »
  5. دانلود کتاب اموزش مجازی سازی با VMware vSphere
VMware vSphere

خلاصه این مطلب :

دانلود کتاب اموزش مجازی سازی با VMware vSphere

 

دانلود کتاب اموزش مجازی سازی با VMware vSphere

Virtualization  یا به اصلاح مجازی‌سازی تکنولوژی است که بوسیله آن می توان اجرای همزمان دو یا چند سیستم عامل بر روی یک سرور را داشته باشیم به نحوی که باعث بهره وری در هزینه های سخت افزار و نرم افزار و همچنین استفاده بهینه از تمامی منابع سیستمی می باشد.

اما نکته حایز اهمیت این است که مجازی سازی به تنهایی، مشکلاتی را در بر دارد که در صورت خرابی یک سرور تمامی سرویس‌های مجازی سازی شده روی ان از مدار خارج خواهند شد.

برای حل این مشکل می توان از تکنولوژی هایی مانند Clustering که شامل گروهی از هاست ها(ESX) میباشد استفاده نمود.با استفاده از قابلیت کلاسترینگ ما قادر خواهیم بود تمامی Resource، هاست های خود(ESX) را مدیریت نماییم و از مواردی مانند  High Availability و Load  Balance بهره جوییم

امروزه مجازی سازی سرور به جزء جدایی ناپذیر اکثر دیتاسنترهای بزرگ تبدیل شده است. دلیل این امر را نیز می توان امکاناتی دانست که مجازی سازی سرور در اختیار مدیران IT قرار قرار می دهد. از طرف دیگر مجازی سازی سرور با افزایش بهره‌ وری در استفاده از منابع سخت افزاری در بحث کاهش هزینه ها نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در حال حاضر شرکتهای بسیاری به حوزه ساخت پلتفرم ‌های مجازی‌سازی وارد شده‌اند. VMware که از پیشتازین عرصه مجازی سازی است، vSphere را بعنوان یکی از بهترین سیستم های مجازی سازی سرور معرفی کرده است. ذکر مزایا و جوانب استفاده از مجازی سازی در این مختصر نوشته نمی گنجد.

لینک های دانلود در کانال تلگرام سایت قرار دارند

نام کتاب :اموزش مجازی سازی با VMware vSphere 5.1
تعداد صفحه: ۲۱۰
حجم: ۱۳٫۲
زبان: فارسی
نویسنده: احسان علیمحمدی

 

لینک دانلود

 

نام کتاب اموزش VMWare vSphere 5
تعداد صفحه: ۱۱۱
حجم: ۵٫۰۲
زبان :فارسی
نویسنده: محمد جواد اسماعیلی

لینک دانلود

امتیاز این post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید