1. Home
  2. »
  3. آموزش های شبکه
  4. »
  5. فیلم آموزش CCNA Security به زبان فارسی+لینک مستقیم
آموزش CCNA Security

خلاصه این مطلب :

آموزش CCNA Security

فیلم آموزش CCNA Security به زبان فارسی

ccna/">سیسکو در ۱۵۰ کشور دنیا مرکزهای آموزشی به منظور تعلیم افراد برای طراحی و نگهداری شبکه‌های کامپیوتری تأسیس کرده‌است. گرچه این شرکت مدارک متعددی را در حوزه شبکه تعریف و ارایه می‌کند، با این وجود مدارک CCNA ،CCNP و CCIE از شناخته شده‌ترین مدارک ccna/">سیسکو به شمار می‌روند. مدارکی که توسط این شرکت ارایه می‌شود در پنج سطح کلی تعریف شده‌اند که شامل Entry، Associate ، Professional و Expert هستند.

 ccna/">سیسکو در این سطوح متفاوت موضوعات و مباحث شبکه‌سازی را بسته به میزان اهمیت آن‌ها در گروه‌های روتینگ و سوییچینگ، طراحی، امنیت شبکه، تامین کننده سرویس، شبکه‌های Voice، شبکه‌های بی‌سیم و Storage Networking تقسیم‌بندی کرده است. تمامی مدارک ccna/">سیسکو به مدت سه سال معتبر می‌باشند. در صورتی که یکی از مدارک ccna/">سیسکو را کسب کرده باشید به مدت سه سال مهلت خواهید داشت که در آزمون سطح بالاتر شرکت کرده یا در آزمون مدرک قبلی خود ثبت‌نام و آن‌را مجددا تمدید نمایید. هر یک از آزمون‌های تعریف شده توسط ccna/">سیسکو علاوه بر یک نام از یک کد اختصاصی و منحصر به فرد نیز برخوردارند که این کدها سطوح آزمون‌ها را از یکدیگر تفکیک کرده و قابل شناسایی می‌کنند. بنابراین در هنگام مطالعه و یا ثبت‌نام در آزمون‌های ccna/">سیسکو باید به کد آزمون نیز توجه داشته باشید.

CCENT

(Cisco Certified Entry Networking Technician) 

       پایین‌ترین سطح مدارک ccna/">سیسکو، CCENT است که مباحث پایه و اولیه شبکه‌سازی را شامل می‌شود. این آزمون برای آشنایی افراد در خصوص مباحث نصب، مدیریت و عیب‌یابی شبکه‌های کوچک طراحی شده است و در حقیقت قدم اولیه برای کسب مدرک CCNA به شمار می‌رود.

CCNA

(Cisco Certified Network Associate)

       این مدرک اساس و مبانی دانش شبکه را در اختیار شما قرار می‌دهد. کارشناسانی که مدرک CCNA را کسب کنند توانایی نصب، راه‌اندازی، پیکربندی و مدیریت شبکه‌های LAN و نیز WAN را در مقیاس کوچک (کمتر از ۱۰۰ نود) خواهند داشت.
با وجودی که CCNA یک مدرک پایه محسوب شده و مباحث کلی را دربرمی‌گیرد، اما ccna/">سیسکو شاخه‌های دیگری را نیز برای CCNA تعریف کرده است که روی مهارت‌های خاصی در حوزه شبکه‌سازی تاکید دارند. ما در اینجا به تعدادی از مهم‌ترین آزمون‌های این شاخه اشاره می‌کنیم:

CCNA Security

       از آن‌جایی که در حوزه شبکه‌سازی مبحث امنیت از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین در سطوح اولیه نیز به پیاده‌سازی روش‌هایی برای تامین امنیت شبکه احتیاج خواهیم داشت.

CCNA Voice

این مدرک برای افرادی که در حوزه انتقال صدا توسط زیرساخت‌های شبکه فعالیت دارند مناسب است و با توجه به گسترش تمایل کاربران و مدیران شبکه در استفاده از این فناوری امروزه از اهمیت به‌سزایی برخوردار می‌باشد.

CCNA Wireless

این مدرک بر روی تقویت مهارت‌های شما در پیکربندی، اجرا و پشتیبانی از شبکه‌های WLAN خصوصا شبکه‌های بی‌سیمی که از ابزارها و تجهیزات شبکه‌سازی بی‌سیم سیسکو استفاده می‌کنند تاکید دارد.

CCDA (Cisco Certified Design Associate)

افرادی که موفق به کسب این مدرک می‌شوند قابلیت طراحی شبکه‌های LAN ،WAN و یا سرویس‌های باندپهن را خواهند داشت.

CCNP

(Cisco Certified Network Professional)

این مدرک دانش شبکه را در سطح پیشرفته در اختیار شما قرار خواهد داد. با مطالعه سرفصل‌های CCNP ، شما به عنوان یک کارشناس شبکه قادر خواهید بود در شبکه‌هایی متوسط با تعداد نود بیشتر (۱۰۰ تا ۵۰۰ نود) به نصب، پیکربندی و عیب‌یابی ابزارهای شبکه بپردازید.

از سوی دیگر در این سطح از مدارک سیسکو آزمون‌های دیگری نیز وجود دارند که مهارت‌ها و قابلیت‌های ویژه‌ای را در اختیار شما قرار خواهند داد.

CCDP (Cisco Certified Design Professional)

CCDP یک مدرک پیشرفته در طراحی شبکه محسوب می‌شود و دانش لازم در خصوص تجهیزات و ابزارهای سیسکو و روش‌های اتصال آن‌ها به یکدیگر را در اختیار کارشناس شبکه قرار می‌دهد.

CCNP-Security

این آزمون برای کارشناسان شبکه که به صورت اختصاصی وظیفه برقراری و تامین امنیت اجزا و تجهیزات شبکه را برعهده دارند و نیز به راه‌اندازی، پشتیبانی و عیب‌یابی فایروال‌ها، VPNها و راه‌حل‌هایIDS/IPS  برای محیط شبکه خود می‌پردازند طراحی شده است.

CCSP (Cisco Certified Security Professional)

همان‌گونه که از نام این آزمون پیداست موضوعات امنیت شبکه‌های سیسکو را در سطح پیشرفته و حرفه‌ای دربرمی‌گیرد.

CCNP-Voice (Cisco Certified Network Professional Voice)

این مدرک که میان کارشناسان شبکه با نام CCVP نیز شناخته می‌شود، آگاهی و مهارت لازم جهت راه‌اندازی و مدیریت زیرساخت‌های شبکه برای تامین سرویس‌های ارتباطی یک‌پارچه را به دست می‌آورد.

 CCNP-Wireless (Cisco Certified Wireless Professional)

این آزمون تمامی مباحث و بخش‌های اصلی شبکه‌های بی‌سیم را دربرمی‌گیرد. برای کسب این مدرک، باید چهار آزمون زیر را پس از گذراندن آزمون CCNA Wireless پشت سر بگذارید.

– ۶۴۲-۷۳۱ CUWSS : Conducting Cisco Unified Wireless Site Survey

– ۶۴۲-۷۴۱ IUWVN : Implementing Cisco Unified Wireless Voice Networks

– ۶۴۲-۷۴۶ IUWMS : Implementing Cisco Unified Wireless Mobility Services

– ۶۴۲-۷۳۶ IAUWS : Implementing Advanced Cisco Unified Wireless Security

CCIE

(Cisco Certified Internetworking Expert)

مدارک سطح پیشرفته یا Expert

مدارک این سطح نیازمند سال‌ها تجربه و فعالیت عملی در حوزه‌ شبکه‌ها به صورت حرفه‌ای بوده و تنها مطالعه مباحث این سطح از آزمون‌ها تضمین کننده قبولی در آزمون نخواهد بود. این سطح از آزمون‌های سیسکو هزینه بسیار بالایی داشته و در مراکز خاصی از دنیا و به طور تقریبی در ۱۰ مرکز آزمون برگزار می‌شوند.

به راحتی می‌توان گفت که مدرک CCIE از ارزش بالایی در صنعت شبکه‌سازی برخوردار است. در حقیقت کارشناسان حرفه‌ای و فعال در حوزه شبکه‌سازی که از مهارت، دانش و تجربه لازم برای پیکربندی، مدیریت و پیاده‌سازی شبکه‌های Enterprise برخوردارند که از تعداد ابزارهای متعدد و با کاربران بسیار زیاد تشکیل می‌شوند، می‌توانند شانس خود را برای شرکت و قبولی در این آزمون بیازمایند.

دوستانی که تمامی دوره های سیسکو را با موفقیت پشت سر بگذارند مدرک علمی مربوط به ھمان دوره را دریافت می نمایند. مثلا در تصویر زیر شخص مورد نظر کلیه دوره های سیسکو را پشت سر گذاشته است و به یکی از بالا ترین سطوح دانش فنی این شرکت CCDP نایل گردیده است.

مدرک CCA

Cisco Certified Architect عنوان مدرک جدیدی است که به تازگی در راس هرم تحصیلی سیسکو قرار گرفته‌است، پیشنیاز کسب این مدرک، CCDE است، CCA معادل دکترای تخصصی شبکه در گرایش طراحی شبکه محسوب می‌شود.

در عکس زیر شما می توانید مشخصات تمامی کتابهای مربوط به آزمون هر سطح را مشاهده کنید

منبع توضیحات ciscohome.ir

فیلمهای آموزش CCNA Security  در قالب ۳۱ ویدئوی اموزشی با کیفیت بسیار بالا و با زبان شیرین فارسی برای شما عزیزان آماده شده که امید وارم ازش نهایت استفاده رو ببرین.

لینکهای دانلود در کانال تلگرام سایت میباشند

 

لینک دانلود آموزش 

 

 

امتیاز این post

3 پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید و با تشکر از سایت و کانال بسیار عالیتون ممنون میشم دوره اموزشی ccnp security رو با زبان فارسی توی کانال اموزندتون قرار بدین

  2. سلام . اولا واقعا عالی هستید
    این ویدیوها اکثرشون خراب هستند
    وقتی دانلود میکنم میگه فایل های demage هستند
    از پارت ۱۱ به بالا تقریبا همه شون همین طوری هستند
    ممنون میشم تست کنید
    یا ویدیوهاشو بزارید بجای اینکه زیپ کنید ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید