1. Home
  2. »
  3. مقالات شبکه و اینترنت
  4. »
  5. سرعت 10 گیگابیت در ثانیه بر روی سیم تلفن مسی

خلاصه این مطلب :

رکورد سرعت 10 گیگابیت در ثانیه بر روی سیم تلفن مسی توسط شرکت آلکاتل شکسته شد

محققان بخش تحقیقاتی شرکت Alcatel-Lucent به نام Bell Labs به تازگی موفق شدند اطالاعات را با حداکثر سرعت 10 گیگابیت در ثانیه بر روی کابلهای مسی معمولی که در بستر مخابراتی فعلی منازل استفاده میشود، انتقال دهند. این رکورد فوق العاده با استفاده از یک فناوری خاص که هنوز در مراحل آزمایشی خود به سر میبرد قادر است سرعتی معادل یک گیگابیت در ثانیه را بطور متقارن (Upload و Download) با استفاده از سیم های مسی معمولی در اختیار کاربران قرار دهد.

سرعت 10 گیگابیت در ثانیه بر روی سیم تلفن مسی
سرعت 10 گیگابیت در ثانیه بر روی سیم تلفن مسی

سرعت 10 گیگابیت در ثانیه بر روی سیم تلفن مسی
سرعت 10 گیگابیت در ثانیه بر روی سیم تلفن مسی

دستیابی به سرعت 1 گیگابیت در ثانیه برای نقل و انتقال متقارن اطلاعات بر روی کابلهای مسی معمولی، دستاوردی مهم در استفاده از این نوع کابلها برای ارائه سرویس های پرسرعت به شمار میرود. سرویس دهندگان با بهره گیری از این فناوری قادر خواهند بود خدمات خود را با سرعتی برابر فیبر نوری بر روی کابل های تلفن معمولی به مشترکین خود ارائه دهند. این مسئله زمانی اهمیت پیدا میکند که در برخی مناطق، از نظر اقتصادی و یا مشکلات مربوط به زیر ساخت، استفاده از فیبر نوری میسر و یا مقرون به صرفه نباشد.
البته با در نظر گرفتن اینکه در بعضی شهرها و یا مناطقی که زیر ساخت فیبر نوری از قبل در آنجا وجود دارد این امکان نیز هست که خدمات اینترنت پرسرعت را تا نزدیکی محل مسکونی و یا تا درب منازل از طریق فیبر نوری و چند متر باقی مانده داخل ساختمان و طبقات را از همان شبکه کابل مسی که برای تلفن استفاده میشود، بدست کاربران رساند تا دیگر نیازی به راه اندازی شبکه فیبر نوری در داخل منازل نباشد.

 

منبع : به نقل از   انجمن پرشین نتورک

امتیاز این post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید