1. Home
  2. »
  3. Mikrotik
  4. »
  5. فیلم آموزش میکروتیک صفر تاصد به زبان فارسی
میکروتیک

خلاصه این مطلب :

 

فیلم آموزش میکروتیک

فیلم آموزش میکروتیک صفر تا صد به زبان فارسی

 

معرفی کمپانی میکروتیک (میکروتیک چیست؟)

شرکت میکروتیک MikroTik در سال ۱۹۹۵ لتویا در اروپای شرقی توسط دو دانشجو MIT آمریکا تاسیس شد اولین محصول این شرکت سیستم عامل میکروتیک بود که توسط نگارشی از سیستم عامل لینوکس بنیان گذاشته شد. همزمان با شروع استفاده از استاندارد ۸۰۲٫۱۱ در تکنولوژی وایرلس امکان استفاده از این تکنولوژی در این سیستم عامل نیز افزوده شد. یکی از اهداف این شرکت ارائه تجهیزاتی هم رده محصولات ccna/">سیسکو با قیمتی بسیار پایین تر بود.

در واقع هدف از ایجاد سیستم عامل، رقابت با سیستم عامل معروف IOS ccna/">سیسکو بود که برروی PC ها نصب می شود و ارائه ی امکانات بی نظیری از جمله روتینگ، فایروال، VPN، مانیتورینگ، Qos ،Hotspot ،Load Balancing و سرویس های کار آمد دیگری که در مدیریت شبکه ها است. یکی از عوامل پیشرفت این سیستم عامل پایداری آن در ارائه سرویس ها در شبکه های کوچک، متوسط و بزرگ بود که تمام کاربران خود را تحت تاثیر قرار می داد.

یکی دیگر از مزایای این سیستم عامل نسبت به رقبای قدرتمند خود امکان کانفیگ توسط یک نرم افزار به نام winbox در سیستم عامل ویندوز بود که با محیط کاربری گرافیکی احساس راحتی بالایی به کاربران خود جهت تنظیمات این دستگاه می دهد.

محصول اصلی میکروتیک سیستم عامل مبتنی بر لینوکس است که به عنوان MikroTik RouterOS شناخته می‌شود. با نصب بر روی سخت‌افزار اختصاصی همان شرکت (RouterBOARD) و یا بر روی رایانه‌های استاندارد مبتنی بر x86، سخت‌افزار را به یک مسیریاب شبکه تبدیل می‌کند و بسیاری از ویژگی‌های اضافه مختلف را به اجرا درمی‌آورد؛ مانند دیواره آتش، خدمات دهنده و سرویس گیرنده شبکه خصوصی مجازی (VPN)، شکل دهنده و ارتقا دهنده کیفیت خدمات پهنای باند. همچنین ویژگی نقطه دسترسی (Access Point) و دیگر ویژگی‌ها را در شبکه‌های بیسیم بازی می‌کند. به منظور ارتقای سطح عملکرد این سیستم عامل باید مجوز (لایسنس) هر ویژگی را دریافت کرد. برنامه کاربردی این شرکت برای سیستم عامل مایکروسافت ویندوز، Winbox نام دارد؛ که یک رابط گرافیکی کاربر برای پیکربندی مسیریاب و نظارت بر کارکرد آن فراهم می‌کند. درعین حال RouterOS امکان دسترسی را از طریق FTP, telnet، و SSH مهیا می‌کند. به علاوه، برای مدیریت و نظارت یک برنامه کاربردی رابط (API) جهت دسترسی مستقیم از طریق برنامه‌های کاربردی نیز وجود دارد.

مجموعه فیلم آموزش میکروتیک صفر تا صد به زبان فارسی شامل ۱۱ فصل هستش که در قالب فایل PDF  به زبان فارسی برای شما عزیزان تدارک دیده شده و دارای حجم بسیار کمی نیز هستش.پس از مطالعه این دوره آموزش شما قادر به نصب و پیکر بندی هر مدل میکروتیک  با هر سناریویی  را دارید.

سر فصل ها:

فصل یک:

معرفی نصب و پیکر بندی

فصل دوم:

تنظیمات اولیه مسیریاب میکروتیک

فصل سوم :

فایر وال و NAT

فصل چهارم :

فیلترینگ

فصل پنجم:

VPN

فصل ششم:

L2TP protocol

فصل هفتم:

IPIP protocol

فصل هشتم:

SSTP protocol

فصل نهم:

EOIP

فصل دهم:

DHCP

فصل یازدهم:

VRRP

لینک های دانلود مجموعه فیلم آموزش میکروتیک صفر تاصد به زبان فارسی به صورت مستقیم و با قابلیت ادامه دانلود در پایین همین پست:

فصل۱

فصل۲

فصل۳

فصل۴

فصل۵

فصل۶

فصل۷

فصل۸

فصل۹

فصل۱۰

فصل۱۱-قسمت اول

فصل۱۱-قسمت دوم

امتیاز این post

21 پاسخ

    1. درست یک خط زیر این خط در متن :
      لینک های دانلود مجموعه آموزش میکروتیک صفر تاصد به زبان فارسی به صورت مستقیم و با قابلیت ادامه دانلود در پایین همین پست:

          1. آقا پسر منکه پیدا نکردم . انقدر آدمها رو سر کار نگذار تا گوگل رو گول بزنی و فقط بازدیدت رو بالا ببری

  1. میشه صادقانه فیلم های آموزشیتون رو در سایت بگذارید و مردم رو سر کار نگذارید.
    من چقدر از اینجور آدمها بدم میاد که همه رو میگذارن سر کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا ابتدا به حساب کاربری خود وارد شوید